راهنماي خريد انواع كمپرسور

در مطلبي از سايت بهار نيوز مطلب مفيدي از كمپرسو باد، هوا و اسكرو ميخواندم كه براي شمايي كه در صنعت كار مي كنيد، بسيار مفيد است به نقل از سايت بهار نيوز :

در اين راهنماي خريد كمپرسور باد از صفر تا صد نكات مهم هنگام خريد يك كمپرسور باد مناسب با توجه به نياز خريدار بررسي ‌شده است.

كمپرسور باد چيست؟
كمپرسور باد دستگاه مكانيكي است كه براي كاهش حجم يا فشرده كردن هوا در صنايع مختلفي استفاده مي‌شود. كمپرسورها به دودسته كمپرسور ديناميكي و كمپرسور جابه‌جايي مثبت تقسيم‌بندي مي‌شوند.

كمپرسور ديناميكي انتقال انرژي به سيال را به‌صورت مداوم انجام مي‌دهد و با فشارثابت كار مي‌كند. كمپرسور ديناميكي براي فشار پايين و دبي‌هاي بالا مناسب است و به دودسته كمپرسورهاي گريز از مركز و كمپرسورهاي محوري تقسيم‌بندي مي‌شوند.
در كمپرسور جابه‌جايي مثبت انتقال انرژي به سيال به‌صورت متناوب يا دوره‌اي است و با جريان ثابت كار مي‌كند. در كمپرسور جابجايي مثبت قدرت تراكم بالا است و به دو دسته كمپرسورهاي دوار و كمپرسورهاي پيستوني تقسيم‌بندي مي‌شوند. كمپرسورها ازلحاظ روان كاري نيز باهم تفاوت دارند و به دودسته كمپرسور با روغن و كمپرسور بدون روغن تقسيم‌بندي مي‌شوند. توليدكننده كمپرسور باد انواعي مختلفي از اين محصول را طراحي و توليد مي‌كند كه هر كدام كاربرد خاصي دارد. در ادامه با انواع كمپرسور باد آشنا مي‌شويم.



انواع كمپرسور باد
كمپرسور باد به سه دسته مهم كمپرسور پيستوني، كمپرسور اسكرو و كمپرسور گريز از مركز تقسيم‌بندي مي‌شوند. قبل از خريد كمپرسور باد بايد با انواع آن آشنا باشيد تا بتوانيد بهترين و متناسب‌ترين كمپرسور باد را خريداري كنيد. علاوه بر اين تقسيم‌بندي كه در ادامه به بررسي آن‌ها مي‌پردازيم، كمپرسورها را ازلحاظ روان كاري يا نياز به روغن به دودسته كمپرسور اويل فري و كمپرسور روغني نيز تقسيم‌بندي مي‌كنند. كمپرسور باد زيرمجموعه كمپرسورهاي صنعتي است كه خود انواعي نيز دارد كه مي‌توانيد از توليدكنندگان انواع كمپرسورها آن‌ها را تهيه كنيد. براي آشنايي با ليست توليدكننده‌هاي كمپرسور صنعتي كليك كنيد.
كمپرسورهاي روغني براي كار كردن به روغن نياز دارند و نسبت به مدل‌هاي غير روغني سنگين‌تر هستند. يكي از نكات مهمي كه در زمان استفاده از كمپرسورهاي روغني بايد به آن توجه كرد، زمان تعويض روغن است كه بايد به‌طور منظم انجام شود. كمپرسور بدون روغن جديدترين نسل از دستگاه‌هاي فشرده كننده هوا هستند و به روغن نيازي ندارند و وزن كمتري دارند. از اين كمپرسورها براي كارهاي سنگين استفاده مي‌كنند و در هواي سرد عملكرد خوبي دارند.

1. كمپرسور پيستوني
كمپرسور باد پيستوني يكي از انواع كمپرسورهاي جابه‌جايي مثبت است. اين كمپرسورها بدون روغن كار مي‌كنند و در براي كارهايي كه به فشار بالا و فعاليت مداوم نياز است، از اين كمپرسور باد استفاده مي‌شود.

2. كمپرسور باد گريز از مركز
كمپرسور باد گريز از مركز يا شعاعي بيشتر در هواپيماها استفاده مي‌شود و قيمت بالايي نسبت به ديگر كمپرسورها دارند.

3. كمپرسور باد اسكرو (پيچ دوار)
در كمپرسور باد اسكرو با چرخش هم‌زمان دو روتور، هوا داخل محفظه فشرده مي‌شود و از دريچه خروجي به بيرون رانده مي‌شود. اين كمپرسورها به دليل دارا بودن ويژگي‌هاي بي‌نظيري مانند مصرف انرژي كم، لرزش و سروصداي كم، طول عمر بالا و ... از بهترين و پركاربردترين كمپرسورها در صنعت هستند.
توليد كمپرسور اسكرو در مدل‌هاي بدون روغن و با روغن در بازار وجود دارد. غالب اين كمپرسورها بدون روغن هستند و به همين علت كيفيت بالاتري دارند. از كمپرسور باد اسكرو مي‌توان به‌صورت مداوم استفاده كرد بدون اينكه نوسان در فشار هواي آن وجود داشته باشد. اين كمپرسورها طول عمر بالايي دارند و حرارت كمي توليد مي‌كنند.

كمپرسور باد صنعتي
كمپرسورهاي باد يكي از اجزاي مهم در صنايع براي فشرده كردن هوا هستند كه مخزني با حداقل ظرفيت 150 ليتري دارند و مي‌توانند حجم زيادي هواي فشرده توليد كنند. كمپرسور صنعتي دستگاهي است كه نيرو را توسط موتور الكتريكي، موتور ديزلي يا بنزيني به هواي فشرده تبديل مي‌كند و فشار را افزايش مي‌دهد. هرگاه فشار داخل مخزن كم شود، اين عمليات دوباره تكرار مي‌شود تا فشار به نقطه ماكسيمم برسد.
كمپرسور باد صنعتي معمولاً با روغن و برق 3 فاز و توليد سروصداي زياد كار مي‌كند. در كمپرسور صنعتي چون مدت زمان زيادي از كمپرسور استفاده مي‌شود، دماي آن افزايش پيدا مي‌كند؛ به همين علت بهتر است از فن خنك‌كننده استفاده شود. اين كمپرسورها در صنايع نفت و گاز، خودروسازي، صنايع غذايي، صنايع حمل‌ونقل، معدن، تجهيزات پزشكي و ... بسيار پركاربرد است.

كمپرسور باد و كاربردهاي آن
كمپرسور باد كاربردهاي زيادي دارد و با توجه به انواع مختلف آن به‌راحتي مي‌تواند تمام نيازها را در صنايع مختلف و حتي مصارف خانگي پوشش ‌دهد.
از كمپرسورهاي باد مي‌توان براي مصارف خانگي مانند باد كردن لاستيك دوچرخه، منگنه‌هاي بادي كوچك، شست‌وشو با فشار زياد، نجاري و... استفاده كرد كه داشتن يك كمپرسور 10 ليتري براي انجام اين كارها مناسب است.
براي انواع فعاليت‌هاي تجاري مانند رنگ‌آميزي، ابزارهاي دندان‌پزشكي، چكش‌هاي پنوماتيك، تفنگ‌هاي بادي و ... مي‌توان از انواع كمپرسور باد استفاده كرد.
در كارخانه‌ها و صنايع بزرگ مثل صنعت كشاورزي، صنايع توليدي، داروسازي، صنايع غذايي و... مي‌توان از انواع كمپرسور صنعتي كه ظرفيت بالايي دارند استفاده كرد.



نكاتي كه قبل از خريد كمپرسور باد بايد بدانيد
براي اينكه در زمان خريد كمپرسور باد بتوانيد تصميم‌گيري بهتري داشته باشيد كنيد و بهترين خريد را انجام دهيد، توجه به برخي از نكات حائز اهميت است كه در ادامه به بررسي آن‌ها مي‌پردازيم.
1.    با توجه به كاري كه قرار است انجام دهيد، لازم است قبل از خريد كمپرسور باد، ظرفيت مخزن موردنياز خود را مشخص كنيد. براي اين كار مي‌توانيد از كارشناسان و مشاوران كمپرسور باد كمك بگيريد.
2.    با توجه به مقدار ساعتي كه در روز قرار است با كمپرسور باد كار كنيد، مي‌توانيد در انتخاب نوع مناسب تصميم‌گيري كنيد. حتماً قبل از خريد كمپرسور باد اين ميزان زمان را به دست آوريد تا كمپرسور مناسبي را خريداري كنيد. اين ويژگي بر روي قيمت كمپرسور باد هم بسيار تأثيرگذار است.
3.    آيا كمپرسوري كه قصد خريد آن را داريد، نياز به جابه‌جايي زياد دارد يا در يكجا ثابت است؟ اين ويژگي مي‌تواند در نوع كمپرسور و قيمت آن مؤثر باشد. اگر كمپرسور را براي كارهايي استفاده مي‌كنيد كه بايد جابه‌جايي داشته باشد از كمپرسورهاي قابل‌حمل كه سبك‌تر هم هستند استفاده كنيد.
4.    قبل از خريد كمپرسور نسبت به خريد نوع روغني يا اويل فري آن با توجه به نكاتي كه قبلاً بررسي شد، تصميم‌گيري كنيد. چنانچه كمپرسور را براي صنايع غذايي و پزشكي استفاده مي‌كنيد، حتماً انواع بدون روغن را خريداري كنيد تا خطر آلودگي آن كمتر باشد.
5.    كمپرسورهاي زيادي اعم از خارجي و ايراني در بازار وجود دارد. سازندگان و برندهاي كمپرسور در قيمت و كيفيت كمپرسور بسيار مؤثر هستند. قبل از خريد با كارشناسان مشورت كنيد و در رابطه با برند مدنظر خود تصميم نهايي را بگيريد. امروزه نمونه‌هاي برندهاي ايراني باكيفيتي در بازار نيز وجود دارد كه علاوه بر داشتن گارانتي، قطعات آن‌ها نيز هميشه در بازار موجود است.

منبع:



خريد بهترين كمپرسور باد
امروزه فروشگاه‌ها و توليدكننده‌هاي زيادي در بازار مشغول به عرضه و فروش انواع كمپرسور باد هستند؛ به همين جهت خريد براي خريداران سخت و گيج‌كننده شده است. متأسفانه برخي از فروشندگان در بازار مشغول به عرضه انواع بي‌كيفيت و تقلبي كمپرسور باد هستند. با توجه به نياز كاربران براي خريد از فروشگاه‌هاي معتبر، ما در سايت جويشگر اقدام به جمع‌آوري ليست بهترين فروشندگان كرده‌ايم تا شما عزيزان بتوانيد با بررسي ليست، بهترين فروشنده را انتخاب كنيد و با خيال آسوده و بدون دغدغه از كيفيت و اصلي بودن دستگاه اقدام به خريد كنيد. براي اين منظور كافي است وارد صفحه خريد انواع كمپرسور باد شويد و به بررسي و مقايسه انواع فروشندگان معتبر بپردازيد و درنهايت از طريق راه‌هاي ارتباطي به‌صورت حضوري و يا آنلاين سفارش خود را ثبت كنيد.

منبع:

https://www.baharnews.ir/news/337757/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D9%85%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%AF

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.